Životní mapy®
Kops method®
pro děti i dospělé
Efektivní a rychlý nástroj
pro diagnostiku, nápravu i prevenci
Životní mapy® jsou projektivně – diagnostickou metodou pro děti i dospělé.
Díky přesné diagnostice dokaží nalézt příčiny a řešení celé škály problémů.
Jsou cestou, jak objevit zdroje traumat, skrytých vzorců myšlení a emočních zranění, které negativně ovlivňují život jedince.
Životní mapy® umí rozlišit svět předškoláků, dětí do 12 let, dětí nad 12 let i svět dospělých.
Jsem certifikovanou lektorkou metody Životní mapy a nabízím ji jako komunikační nástroj, pro řešení závažných životních situací. Při práci s Životní mapou využívám také znalost Komunikačních typů.
Co můžete řešit Životní mapou
Situace v rodině
- výchovné nebo komunikační problémy s dítětem
- nerozumím si se svým dítětem – neumím si k němu nalézt cestu
- dítě se trápí a já nevím proč, nechce se nám svěřit
- chci porozumět vnitřnímu světu svého dítěte
- chci změnit své postoje a přístup k výchově
- chci dítě připravit lépe na změnu (rozvod, stěhování, sourozenec)
Situace ve škole
- dítě má komunikační bariéry
- dítě neumí řešit nebo vytváří konfliktní situace
- dítě je šikanováno nebo šikanuje ostatní
- dítě má skryté strachy a obavy
- ADHD
Problémy dospělých
- obavy a nejistoty, které ovlivňují můj osobní, rodinný nebo pracovní život
- přenos svých traumat a starých vzorců chování na své děti
- točím se stále na jednom místě a nemohu vyjít ze svého zacyklení
- potýkám se s pocity viny nebo selhávání
- neschopnsot vystoupit z kruhu špatných událostí
- problémy v komunikaci
- sklony k sebedestruktivnímu chování a myšlení
- problémy s rozhodováním a hranicemi
- nevyznám se v sobě, chci si lépe porozumět
- problémy s přijetím a sebehodnotou
Životní mapa pro předškoláky
Je určena dětem od 3 let do 6 let.
Dítě musí být schopné komunikovat (souvisle mluvit), porozumět a alespoň trochu kreslit, pak je možné s ním absolvovat tuto metodu. Metoda je nezátěžová a velice efektivní.
V čem pomůže vám a vašemu dítěti?
Prevence budoucích možných problémů
- můžeme zjistit a korigovat vznikající skrytá traumata či vzorce podle nichž by se dítě vyvíjelo a chovalo v budoucnu
- je důležité pochopit, že určující není realita událostí, ale to, jak dítě na tuto událost zareaguje a jak si ji samo vyloží
- tato reakce probíhá uvnitř dítěte a rodič ji tedy stěží postřehne
Řešíte aktuální problémy s dítětem
- předškolní dítě většinu svých trápení a starostí nedokáže vykomunikovat ani se svými nejbližšími
- pomocí metody Životních map® je dokážeme objevit
- rodičům pak ukázat a vysvětlit, co se děje
Poznáte vnitřní svět vašeho dítěte
- lépe poznáte, jaké je vaše dítě uvnitř
- porozumíte pak lépe svému dítěti
Životní mapa pro děti do 12 let
Mapa je určena pro děti od 6 – 12. let.
Právě dvanáctým rokem se uzavírá jedna z důležitých kapitol rozvoje dítěte. Je to období, kdy u dítěte probíhá sebeidentifikace spojená se sebepřijetím. Může se však stát, že tento proces je nějakým způsobem narušen.
Proč přijít s dítětem na mapu?
- při včasném neřešení dochází velmi rychle ke ztrátě důvěry v rodičovské autority
- v tomto období začíná hledání vzorů. Pokud je nehledá v rodičích, začne je hledat mimo rodinu
- dvanáctý rok přináší snahu o vymanění se (z pohledu dítěte) z nefunkčních vztahů a vzorců a hledání odpovídající nového vzoru. Hrozí tak nedorozumění a konflikty
- neřešením situace si přenese dítě do dospělosti trauma s nesebepřijetím a konflikt s rodičem
Životní mapa pro děti nad 12 let
Mapa je určena pro děti nad 12 let až do 21. roku.
Je to období hledání vlastní identity, boj s nejistotou a pochybnostmi o sobě samém, o svém místě ve společnosti. Dochází ke ztrátě jistot a potřebě nové stabilizace za nových podmínek.
Životní Mapa dává přehled o tom, co se aktuálně děje přímo v dítěti a v jeho světě. Ukazuje souhrn nahromaděných příčin v podobě následků.
Úkolem mapy je
- zorientovat se v aktuálním životě
- pochopit aktuální dění (co se děje a proč)
- nastavit na místě změnu v postojích a myšlení
Jak probíhá dětská Životní mapa
- Seznámení a rozhovor s rodičem a dítětem
- Po krátkém seznámení rodič odchází.
- Dítě kreslí Životní mapu, po celou dobu provázím dítě procesem (povídáme si, provádím diagnostiku).
- Na závěr je rodič obeznámen s průběhem šetření, dostává výstupní kroky a doporučení.
- Domlouváme se na další spolupráci, dle potřeb dítěte a rodičů
- Vše se děje za přítomnosti dítěte
Délka sezení trvá cca 2 – 2.5 hodiny.
Cena za za diagnostickou část Mapy je 2000,- Kč. Každá další konzultace je účtována hodinovou sazbou dle platného ceníku (sdělím po telefonu, či napíši do mailu).
Životní mapa pro dospělé
Je moderní nástroj odhalující příčinu problémů, které ovlivňují váš současný život. Dává okamžitou odpověď a zároveň i konkrétní návod, jak situaci řešit.
Programy přenášené generačně nebo na základě traumat z dětství nás ovlivňují po celý život. Při kreslení mapy se vracíte do konkrétního dětského období, kdy jste si tyto mechanismy vytvořili.
Chcete změnit svoje programy a postoje?
Díky speciální velmi účinné metodice si je nejen uvědomíte, ale dojde k významným změnám a zlepšení situace. Uvolníte si cestu ke spokojenějšímu životu.
Jak probíhá Životní mapa pro dospělé
- Vzájemné seznámení a rozhovor o tom, proč klient přichází, s čím potřebuje pomoci, co jej trápí apod.
- Klient kreslí Životní mapu, po celou dobu jej provázím procesem.
- Na závěr sdělím a vysvětlím klientovi, co může být zdrojem problémů.
- Klient dostává konkrétní výstupní kroky, které povedou ke změně.
Délka sezení trvá cca 2 – 2,5 hodiny.
Cena za za diagnostickou část Mapy je 2000,- Kč. Každá další konzultace je účtována hodinovou sazbou dle platného ceníku (sdělím po telefonu, či napíši do mailu).
Odpovědi na časté dotazy
Proč je člověk schopen, když si věci „namaluje do Mapy“, pochopit o co běží?
- Dochází ke spojení obrazové, procesní, indukční a sluchové části v člověku.
- Vzniká ucelený přehled o situaci, jejich příčinách i vzešlých následcích , s odpovědí, proč totak je.
- Protože je veden k vlastnímu aha – momentu, nikoliv osobnímu výkladu „terapeuta ŽM“.
Kdy je metoda Životní mapy/KopsMethod vhodná?
Odpovězte si na následující otázky.
Chci prožívat šťastný život, ale motám se stále dokola?
Chi mít fungující partneství?
Chci být vzorem pro své děti a dát jim to nejlepší?
Pokud je alespoň na jednu z nich odpověď ANO, pak je výborné využít této metody k naplnění svých potřeb.
Od jakého věku je možné s dítětem přijít na Dětskou životní mapu?
Dětská životní mapa je vhodná pro děti od 3 let.
Přesněji, Dětská životní mapa lze použít, pokud je možné se s dítětem domluvit a je schopné alespoň základních nákresů. Práce s Životní mapou je pro dítě nezátěžová.
Co tuto metodu odlišuje od jiných metod?
- Poskytuje velmi rychlou a přesnou diagnostiku.
- Je vysoce spolehlivá.
- Je použitelná a účinná již pro děti od 3 let věku.
- Je nezátěžová.
- Je měřitelná.
- Dává ihned konkrétní kroky k řešení.
- Je velmi dobře využitelná jako součást psychiatrické, psychologické a terapeutické praxe.
S jakými principy pracujeme?
- Celistvý pohled na člověka. Práce s příčinami i následky zároveň.
- Odhalování skutečných příčin traumat, životních a situačních zacyklení, závislostí, apod.
- Odkrytí a uvolnění nevědomých procesů v mysli klienta
- Převedení nevědomých procesů do vědomých.
- Nastavení konkrétních kroků, vedoucích k jejich řešení.
- Vyhodnocování těchto kroků a jejich případná korekce nebo nastavení nových kroků.
Proč je tato metoda tak smysluplná?
Je rychlá
Co se řeší roky nebo měsíce lze zpracovat během několika návštěv.
Je komplexní
Zahrnuje práci s aktuální situací a s jejími skutečnými příčinami, které sahají až do našeho dětství. Obsahuje vysvětlení a pochopení daného problému. Dává konkrétní výstupy a konkrétní kroky k řešení. Zároveň probíhá přirozená terapie podpořená „koučovacími“ kroky.
Je funkční
Právě rychlost a konkrétnost nám dává základní složku funkčnosti. Všichni jsme prošli svým dětstvím a máme v sobě uloženo mnoho podvědomých programů a traumat, které mají destrukční složku. A to ja dalším důvodem funkčnosti této metody. Protože je dokáže najít a zpracovat.
Proč si nakreslit mapu?
- Mapy nás vracejí do dětství, kde najdeme a transformujeme nabyté vzorce chování a programy.
- Mapa nás nenutí znovu do traumat vstoupit ani je rozebírat, ale v kreslení to jde s nadhledem.
- Dojdete konečně k pochopení (to je to co nás leckdy nejvíc trápí, chceme znát PROČ a JAK).
- Mapa Vás stabilizuje a transformuje ve svém osobním životě.
- Je určena k poznání svého osobního příběhu.
Že si období dětství nepamatujete?
- Budete překvapeni, jak si Váš mozek vše pamatuje a tělo si ukládá.
- Ráda Vás uvidím, uslyším, provedu procesem malování Životní mapy a společně strávíme čas.
Co když neumím kreslit?
- Nebojte se, nikdo nebude posuzovat váš výtvarný talent.
- Kresba pomáhá, uvolňuje, má terapeutický význam.