Bc. Mirka Koucká

Od dětství jsem věděla, že budu pomáhat dětem.
Můj sen se mi vyplnil.

Nacházím cestu ke spokojenému úsměvu

Řeším věci, které jsou tady a teď

Vždy mne to táhlo k dětem, komunikaci a potřebě někomu pomáhat, aby byl spokojený a šťastný. Už jako malá holčička jsem svému okolí říkala, že budu pracovat jako zdravotní sestra nebo budu paní učitelkou ve školce a budu pomáhat dětem, aby nebyly smutné.

Po studiu střední zdravotnické školy jsem šla pracovat do jeslí a následně do školky. Odjakživa mne to táhlo k psychologii a k dětem. Vždy mne zajímalo, jak se ten druhý cítí, co prožívá a jaký je uvnitř. Začala jsem pracovat s předškoláky. Velmi mě zajímala práce s dětmi, které měly problémy v oblasti chování, řeči nebo byly handicapované.  Doplnila jsem si pedagogickou a speciálně pedagogickou kvalifikaci.

Mým posláním a velkou výzvou je, umět se na dítě napojit a pomoci mu vystoupit z jeho ulity, aby nám ukázalo, co v sobě skrývá.  Největší odměnou bylo vidět dítě, které rozkvétá, komunikuje se svým okolím a je šťastné.

Prostě jsem cítila, že každé dítě je jedinečné a potřebuje, aby se k němu tak přistupovalo.

Jenomže k dítěti patří i jeho rodič. Jsou to takové propojené nádoby, a pokud není šťastný rodič, není šťastné ani jeho dítě.

 

Počátky mé poradenské činnosti

Během své praxe jsem ve školce velmi často s rodiči rozmlouvala o jejich dětech, byla jsem jejich vrbou a zároveň oporou nebo poradcem. Měla jsem k nim možná blíž i proto, že jsem zažila jaké to je, když má vaše dítě zdravotní problém. Moc dobře jsem znala, co rodič prožívá, co všechno se mu honí hlavou, jak náročné je běhat po různých vyšetřeních, jak jsou nepříjemné pohledy a hodnocení okolí.

Vím, že je důležité pracovat také s rodiči, že především vy potřebujete podporu, vyslechnout nebo poradit.

Bc. Mirka Koucká

Speciální pedagog, certifikovaná lektorka Životních map a Komunikačních typů, specialistka na dětský svět
 

Vzdělání

  • Střední zdravotnická škola
  • Střední pedagogické a speciálně pedagogické vzdělání
  • Bakalářské studium – obor Speciální pedagogika pro předškoláky (zaměřeno na logopedii a poruchy učení u předškoláků)

Certifikace k Životním mapám

  • Lektor Kops Method® – kategorie Předškoláci, Děti do 12ti let,  Děti 12+, Životní mapa pro dospělé
  • Komunikační typy

 Další odborné certifikce

  • KuPOZ – Program pro rozvoj pozornosti pro děti od 8 do 12 let
  • KuPREV – Unikátní, komplexně rozvíjející program pro děti od 4 do 8 let
  • Poruchy chování I a II. PhDr. Andrej Drbohlav, Ibsaro s.r.o.
  • Deficit dílčích funkcí  – školitel Mgr. Stanislava Emmerlingová
  • Raná traumata – školitel Mgr. Stanislava Emmerlingová
  • Vzdělávací kineziologie – školitel Mgr. Stanislava Emmerlingová
  • Kurz:  Bachovy esence a sebepoznání, Bachovy esence – pokročilí, Bachovy esence z psychologického hlediska
  • A mnoho dalších. Stále se vzdělávám a rozšiřuji si obzory.

Našla jsem Životní mapy

A zlepšila život stovkám dětí i rodičů

Přes pětadvacet let jsem pracovala v předškolním zařízení, byla jsem u zrodu dětského stacionáře pro handicapované děti, ve kterém jsem mnoho let působila. 

Když tato moje pracovní etapa skončila, cítila jsem, že bych se měla vydat cestou, která mne posune dál a k novému poznání.

Měla jsem mnoho vědomostí a praktických dovedností. Nabízelo se tedy předat je daleko širší skupině (rodičům, dětem, školkám a školám) formou poradenství.

Mezi tím se i z mé role logopedického asistenta stal plný úvazek v logopedické poradně. Přicházelo mnoho rodičů, které mimo logopedie, potřebovali konzultovat i jiné věci týkající se jejich dětí, výchovy, komunikace a přístupu k nim.

Zkušeností jsem měla mnoho. Stále mi však chyběl nástroj, díky kterému bych se dostala do vnitřního světa dítěte. A právě v té době mi do života vstoupily Životní mapy.

Od prvního okamžiku jsem věděla, že to je právě metoda, kterou hledám. Moje intuice mne nezklamala.

Je tomu již několik let, co s metodou Životní mapy pracuji. Za tu dobu mi prošlo rukama stovky dětí i dospělých.

Práce s mapami mne naučila dívat se na dětský svět z úplně jiné perspektivy. Studovala jsem vývojovou psychologii, mám mnohaletou praxi s dětmi, mnoho a mnoho kurzů, ale mapy mi ukázaly úplně jiný pohled na dětský svět. Díky mapám vidím a chápu, co děti prožívají, čím se trápí, co je doopravdy baví, co potřebují apod. 

Pro studium ŽM jsem se rozhodla ihned. Vnitřně jsem cítila, že to bude další cesta, kterou se chci vydat. Vím, že jsem se vydala správnou cestou. Mapy mi pomáhají nejenom v mé profesi, ale také v osobním životě.

Životní mapy mne oslovily svojí využitelností pro děti i dospělé. Je to zajímavá a účinná metoda, s kterou můžeme pořešit mnoho problémů v našich životech.

"...Mapy mi uklidnily moji šestnáctiletou dceru. Dcera viděla vše napsané, nakreslené, vysvětlené a důležité bylo i povídání u mapy o všem možném. Mapy dokážou „otevřít oči“. Něco v životě nevidíš, neslyšíš a najednou to máš před očima a najednou ti to dojde.... Líbil se mi zájem o dceru, ale i o mně jako matku."

K. D.

"Paní Koucká na mne působí jako dokonalý profesionál svým přístupem, jednáním, zájmem o klienta.... vše pečlivě vysvětlí dítěti, procvičí, následně se pak se stejnou intenzitou věnuje i rodiči. Svým klidným, laskavým a usměvavým jednáním pomáhá i rodičům uklidnit se, svým způsobem načerpat sil...Mohu jen vřele doporučit."

Romana Daňová

"...Díky dětem jsem před rokem potkala Mirku Kouckou, logopedku a lektorku Životních map ... S rozpaky jsem šla na první mapu, ze které vyplynulo, že u mě bude potřeba cyklus map, ale konečně po letech jsem si dokázala uvědomit skutečnosti a propojenost nynějších problémů s mým dětstvím..."

M. M.